Aktualności

Pierwsza na świecie ładowarka dla autobusów elektrycznych ze zintegrowanym masztem ładującym zainstalowana w Warszawie

 

Ładowarka quickPOINT Column Charger wyprodukowana przez Ekoenergetykę-Polska została zainstalowana w Warszawie na ulicy Spartańskiej. Ładowarka została stworzona z myślą o miastach, które chcą, aby infrastruktura ładowania dla e-busów pasowała do architektury miejskiej. Urządzenie o mocy 200kW, którego podstawa to zaledwie 1,3m x 0,8m zostało wyposażone w system pantografy, a kolorystyką wpasowuje się barwy autobusu. Urządzenie oferuje wizualną identyfikację procesu ładowania autobusów elektrycznych poprzez iluminacje LED.

To premiera światowa nowego designu ładowarki dla autobusów elektrycznych typu “opportunity”, przeznaczonej do ładowania na pętlach autobusowych. W dotychczasowych projektach na świecie maszt ładujący i ładowarka instalowane były osobno. Dla wielu miast tego typu rozwiązanie i związany z nim duży rozmiar ładowarki był problemem i barierą do jego instalacji w mieście, a tym samym do wprowadzania autobusów elektrycznych do ich flot. Nowe urządzenie wyprodukowane prze Ekoenergetykę oferuje rozwiązanie na problem z integracją ładowarki z architekturą miasta. Podstawa ładowarki quickPOINT Column Charger jest o ponad 50% mniejsza, od standardowego urządzenia tego typu razem z masztem ładującym. Obudowa ładowarki jest wykonana ze stali oraz wyposażona w iluminacje LED, które sygnalizują status ładowarki – świecą na biało, kiedy nie ładuje, a na niebiesko, kiedy pod ładowarkę podłącza się autobus. Warszawska ładowarka została pomalowana w kolory operatora MZA Warszawa, na żółto i czerwono, czyli jest w tych samych kolorach, co autobusy jeżdżące w mieście.

Warszawa jest pierwszym miastem, dla którego Ekoenergetyka wyprodukowała to urządzenie nowej generacji. Ładowarka pracuje zgodnie z międzynarodowymi standardami ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki wyposażeniu jej w pantograf, ładowanie odbywa się we w pełni zautomatyzowany sposób, podczas postoju autobusu na końcu linii. Miasta mogą doposażyć ładowarkę o ekran reklamowy, zainstalowany po zewnętrznej stronie urządzenia, a tym samym mają możliwość zapewnienia sobie dodatkowego dochodu.

Bartosz Kubik, Prezes Ekoenergetyki-Polska, powiedział : “Przez ostatnie 4 lata dostarczyliśmy ponad 80 ładowarek do miast w całej Europie. Bezpośredni kontakt z miastami i operatorami pozwolił nam dowiedzieć się, jakie są ich potrzeby. Zapytania o infrastrukturę ładowania dla autobusów elektrycznych, która pasowałaby do architektury miast było tym, co słyszeliśmy najczęściej. Dlatego stworzyliśmy quickPOINT Column Charger, która łączy w sobie ładowarkę i maszt ładujący.”

I dodał: “Zalety naszego nowego urządzenia: niewielkie rozmiary, atrakcyjny design, możliwość zmiany jego koloru, sprawiają, że jest atrakcyjnym wyborem dla miast. Wiemy, że nie wszystkie miasta zdecydują się na ładowanie autobusów elektrycznych na przystankach, ale dla większości takie rozwiązanie będzie konieczne. Mamy nadzieję, że nasze urządzenie pokaże im, iż mogą mieć infrastrukturę ładowania, która nie tylko ładuje, ale również jest atrakcyjna wizualnie.”

Warszawa, Paryż, Londyn, Berlin i wiele innych europejskich miast ogłosiło już swoje plany wprowadzania autobusów elektrycznych do ich flot na dużą skalę. Nowe urządzenie od Ekonergetyki umożliwi im wdrożenie ładowarek do autobusów na przystankach bez wizualnego zaburzania miejskiej architektury.

Author


Avatar