Aktualności

Stacje ładowania od Ekoenergetyki zasilą linię autobusów elektrycznych w mieście Lulea, Szwecja

 

W ramach kontraktu między Ekoenergetyką-Polska, a miastem Lulea w Szwecji firma dostarczy miejskie ładowarki dla najbardziej wysuniętej na północ linii autobusów elektrycznych w Europie. Urządzenia są częścią elektryfikacji floty autobusów miasta i będą ładować autobusy od fińskiej firmy Linkker Bus.

Stacje ładowania od Ekoenergetyki i pięć autobusów od Linkker Bus są częścią szerszej strategii miasta, która zakłada, iż do 2025 75% jego transportu publicznego będzie napędzane czystymi źródłami energii. Jest to pierwsza inicjatywa tego typu w mieście. Stacje ładowania quickPOINT City Chargers będą wyposażone w odwrócone pantografy i będą dostarczać szybkie, automatyczne doładowania do autobusów podczas ich postojów na pętlach. Urządzenia zostaną dostosowane do ekstremalnie niskich temperatur zimą. Ekoenergetyka dostarczy również maszt do ładowania pantografowego własnej koncepcji, zmodyfikowany tak, aby wytrzymywał duże ilości śniegu. Elektryczna linia autobusowa w Lulea-i, której częścią będą ładowarki Ekoenergetyki, będzie najbardziej wysuniętą linią e-busów w Europie.

Wiceprezes Ekoenergetyki Maciej Wojeński powiedział: “Ładowarki przeznaczone do miejsc o bardzo ekstremalnych warunkach klimatycznych, jak w Lulei, muszą być solidne, a także odporne na mróz i wilgoć. Mamy już ładowarki przystosowane do zimnego klimatu w Finlandii w mieście Tampere, ale Lulea znajduje się 450 km na północ, czyli zimy bywają tam jeszcze ostrzejsze. W tym projekcie ponownie pokazujemy, że nasze urządzenia dostosowane są do każdego środowiska.”

Dzięki ładowarce dla Lulea-i Ekoenergetyka kontynuuje ekspansję w Skandynawii. Firma dostarczyła już ładowarki do Tampere i Helsinek w Finlandii oraz do Vasteras w Szwecji, a także przygotowuje urządzenie do ładowania dla Oslo.Maciej Wojeński dodał: “To nasz drugi projekt ładowania w Szwecji. Pokazuje on, że oczyszczanie powietrza dzięki elektrycznym autobusom możliwe jest nie tylko w przypadku dużych miast, ale również tych średniej wielkości, bez względu na ich lokalizację. Jako dostawca infrastruktury cieszymy się, że przyczyniamy się do przechodzenia Lulea-i na zero emisyjny transport.”

Interfejs do odwróconego pantografu i protokół komunikacyjny używany przez QuickPOINT City Chargers w projekcie zostały zdefiniowane przez konsorcjum OppCharge, którego Ekoenergetyka jest członkiem. Wspólny interfejs i zgodność z międzynarodowymi normami ładowania DC urządzeń oznaczają, iż może się nimi ładować każdy autobus elektryczny, który jest również kompatybilny z normami.

Author


Avatar