News

więcej ->

Elektryczna śmieciarka z systemem ładowania Ekoenergetyka-Polska S.A. Podsumowanie testów.

Elektryczna śmieciarka, Elektryczna śmieciarka z systemem ładowania Ekoenergetyka-Polska S.A. Podsumowanie testów.

W czasie testów elektrycznego pojazdu dedykowanego dla miejskich służb komunalnych Ekoenergetyka-Polska S.A. zapewniła dwustanowiskową ładowarkę DC o mocy 2 x 40 kW, która bezawaryjnie wykonała ponad 60 pełnych cykli ładowania. Pozwoliło to na sprawdzenie pełnej funkcjonalności pojazdu w wybranych przedsiębiorstwach komunalnych.

“Tego typu testy nowego zastosowania ciężarowych pojazdów elektrycznych przez przyszłych, docelowych użytkowników pozwalają na dobre przygotowanie się do elektryfikacji floty wykorzystywanej do szeregu zadań m.in. przez służby komunalne. Jestem świadomy, że w przypadku chęci powszechnego wprowadzenia do eksploatacji ciężarówek elektrycznych najważniejsze będzie zadbanie o zaplecze infrastrukturalne, umożliwiające dobre planowanie cykli ładowania pojazdów” – informuje Maciej Wojeński, Wiceprezes Zarządu Ekoenergetyka-Polska S.A. 

Ekoenergetyka-Polska S.A. swoje doświadczenie zbudowała na rynku elektrycznych autobusów, które każdego dnia wożą pasażerów ulicami miast. W przypadku pojazdów ciężarowych obsługujących zaplanowane trasy – tak jak to miało miejsce w czasie testu elektrycznej śmieciarki Renault – sprawna infrastruktura oraz odpowiednio zaplanowane miejsca oraz okresy ładowania pozwoliły na bezproblemową pracę pojazdu.

Planując nawet stopniowe wprowadzanie do użytku elektrycznych pojazdów ciężarowych warto dobrze zaplanować funkcjonowanie infrastruktury do ładowania, kierując się za równo mocą ładowania, jak i bezawaryjnością. Każda ewentualna awaria systemu mogłaby uniemożliwić zrealizowanie zadań, do których służą pojazdy.

“Ładowarka zapewniona na czas testów przez Ekoenergetykę instalowana była w różnych lokalizacjach. Zdalny monitoring pracy urządzenia wykazał, że system ładowania działał bezproblemowo. Każdy cykl ładowania pozwolił na pełne wykorzystanie mocy urządzenia, co z kolei umożliwiło sprawdzenie możliwości elektrycznego pojazdu
w codziennej pracy przedsiębiorstw komunalnych. Zespół monitorowania pracy urządzenia nie zarejestrował w czasie testów żadnej usterki systemu ładowania pojazdu, urządzenie przy każdym ładowaniu podawało oczekiwaną moc, czyli 40 kW” – dodaje Maciej Wojeński, Wiceprezes Zarządu Ekoenergetyka-Polska S.A.